mandag 8. april 2013

©Joika Pride-premiere: Working925™Crag Report


I anleding årets første kilekurs på Sotra, ruller jeg i gang en ny spalte her på ©Joika Pride. 
Fremtidige W.C.Rs vil ta deg med bak kulissene i norsk kurs og føringsvirksomhet og gi deg et innblikk i den beinharde hverdagen som venter dersom du velger å gjøre hobby til jobby.  
Årets første gig er unnagjort og hva er vel bedre enn å sparke i gang kurssesongen med mors kjøttkaker og et kilekurs i kjente og kjære omgivelser på fantastiske Haganes nær mitt hjemsted på Sotra utenfor Bergen. Alle joikas må begynne et sted og et DNT kurs i naturlig sikret klatring er up there with the best of them. Rakk forresten et par timer i Loddis med OMO før kursintroduksjonen i sentrum på kvelden. (S&D: Flæsja "Eldremilliarden" 7+ og rødpunga "Grønn var min barndoms salat" 8-)

Samtlige deltakerjoikaz hadde ambisjoner om klatring på fjelltopper (les. Storen) så helgens værforhold var midt i blinken. Snurr bilder!
Bjarte introduserer joikavirket i passende omgivelser
Håvard setter sine første kammer og sanker noen french free erfaringer
Nøtter folkens, grunnmuren i ethvert joikarack!
Rapell med åtter er smooth fåsd
Ser dere veggen eller?
Eg kjennar faen ikkje fingrene mine lengar!
Severin sikrer på Sofakroken
Espen tester noen Sharma power screams på Sofakroken

Bra valg av kopp

Øverst på rangstigen



2 kommentarer: